Online vásárlás

Online vásárlási tapasztalatok. Kinél vásárolsz szivesen? Kivel voltak rossz tapasztalataid. Osszuk meg egymással

Friss topikok

  • kunci77: Mondjuk meg nyíltan melyik cégről van szó: General Direction BT, Budapest. Az "én" történetem velü... (2009.12.29. 13:37) Egy tapasztalat

Linkblog

HTML

Egy tapasztalat

2009.11.03. 13:55 | Tomek79 | 1 komment

Leirnám az első, talán érdekes történetet.

Projektort akartunk venni...

Velem esett meg, remélem veletek nem fog.

Történt, hogy szerettünk volna vásárolni egy projektort. Mint mindig megnéztük az árösszehasonlító oldalakat és kiválasztottuk, a legolcsobbat.

Természetesen náluk éppen nem volt az adott termék, ezért felhívtuk a második legolcsobbat.

Történetünk főszereplőjét, a G. D. Bt.-t (nem ez a nevük)!

Elmondtuk nekik, hogy mikorra kell nekünk a termék és vállalták, hogy határidő előtt 1 nappal már nálunk lesz a termék.

Nagyon flottul indult a kapcsolat, jött a számla, mi pedig fizettünk (előre).(aki előre fizet sikeres ember nem lehet... :) )

Szerettük volna visszakapni a pénzünket

Teltek-múltak a napok, de sajnos a terméket nem tudták beszerezni. A megbeszélt szállítási napon telefonon és e-mail-ben is megbeszéltük velük, hogy elállunk a vásárlástól, hiszen minket is kötöttek a határidők.

Idáig minden rendben, ők nem tudtak teljesíteni, mi pedig gondoltuk, hogy visszakapjuk a pénzünket.

Megbeszéltük velük, hogy visszautalják a bankszámlánkra az összeget.

Közel egy hétig hitegettek minket. Vagy azt mondták, hogy már elutalták, vagy azt, hogy baj van a banki rendszerükkel és lasabban jön az átutalás.

A majdnem személyes találkozó

Egy hét után meguntuk a dolgot és kimentünk a weboldalukon is szereplő címre.
Egy társasház előtt kötöttünk ki, ahol kizárólag magánlakások voltak.
 

A bejárat mellett üzemelt egy kis vegyesbolt, ahol érdeklődtünk. A vegyesbolt üzemeltetője szerint már nem az elsők vagyunk akik őket keresik.

A céginformációjuk alapján innen két utcányira található a társaság székhelye. Természetesen itt is magánlakásokat találtunk csak.

És jőtt egy e-mail...

Visszaértünk az irodánkba, amikor egy e-mail várta a kollégámat. Szűkszavú volt, de lényegretörő.

"Tisztelt Uram!
 A kért összeget a törvényben előírt határidőn belül visszautaljuk.
 Tisztelettel:
V.L.
G.D."

 

Picit jogászkodunk... Igazuk van vagy sem?

 

A rövid válasz, hogy igen. Jogilag teljesen.

Nem vagyunk jogászok, de próbáltuk értelmezni az alábbi idevonatkozó kormányrendeletet.

17/1999. (II. 5.) Korm. rendelet A távollevők között kötött szerződésekről

ennek a kormányrendeletnek a 7§-a szerint:

"Ha az értékesítő a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott áru nem áll rendelkezésére, illetve a megrendelt szolgáltatást nem áll módjában nyújtani, köteles erről a fogyasztót haladéktalanul tájékoztatni, valamint a fogyasztó által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb harminc napon belül visszatéríteni. E kötelezettség teljesítése az értékesítőt nem mentesíti szerződésszegése egyéb következményei alól."

 

Tehát elméletileg HALADÉKTALANUL kellene visszautalniuk az összeget, "de legkésőbb harminc napon belül".

Tehát ebből kiindulva max. 30 napra kamatmentes kölcsön nyújtottam az adott cégnek, hogy kijátszhassa magát a pénzemmel.

 

Miért vagyok felháborodva?

 

1., miért kéri el előre a pénzt az, aki nem tud teljesíteni? (most már tudom... :) )
2., miért hitegetnek egy hétig, hogy mindjárt utalják a pénzt?
 

 

Egyébként ma van a nyolcadik nap.

 

 

 

Címkék: vásárlás online szerződés pénz webshop kötött között visszafizetés elállás távolévők megszívtuk

A bejegyzés trackback címe:

https://onlineshopping.blog.hu/api/trackback/id/tr51495812

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kunci77 2009.12.29. 13:37:37

Mondjuk meg nyíltan melyik cégről van szó: General Direction BT, Budapest. Az "én" történetem velük kapcsolatban:
Munkahelyem és köztük évek óta fennállt jónak mondható üzleti viszony. Sokszor, sok mindent rendeltünk tőlük az évek folyamán és mindig rendben ment minden. 2009. június végén is így tettünk és több millió! forint értékben számítástechnikai eszközöket (PC-ket, laptopokat, monitorokat, projektorokat, stb.) rendeltünk tőlük. A számla meg is érkezett amelyet át is utaltunk (sajnos előre.) Egyeztettük, hogy mikor leszek szabadságon. Visszérve a szabadságról (ez már augusztusban volt) kérdeztem mikor lesz szállítás. Azt mondta a kereskedelmi vezető (Nemeskéri Gábor), hogy amint tudnak hoznak mindent. Majd 1-2 nap múlva jött is a szállítójuk és hozott néhány monitort valamint a laptopokat. Majd eltelt még 1 hét és semmi sem történt. Telefonon érdeklődtem és az volt a válasz, hogy hozzák, csak szabadságok, nagyker nem szállított, stb. Aztán telt múlt az idő és talán még egyszer hoztak pár apróságot de már szeptember lett (tehát bő 2 hónap is eltelt) és még mindig a nagy része hiányzott az áruknak. Viszont se faxra, se e-mailre se telefonra nem reagáltak és nem nagyon reagálnak azóta sem tudomásom szerint. Magyarul több millió forinttal tartoznak, és ahogy máshol olvasom nem mi vagyunk az egyedüliek!
süti beállítások módosítása